Saturday, December 27, 2008

Selamat pengantin baru, Faizal

5.30 petang. Sabtu. Masih di tempat keje. Pada masa dan waktu yang sama, sanak-saudara di kampung sibuk dengan perkahwinan sepupuku, Faizal Yusof. Hati ingin pulang, apakan daya tuntutan keje menghalang. Kesian mak anjang, berharap sangat anak sedara kesayangannya ini pulang meraikan namun apakan daya, aku tak upaya.

Faizal antara sepupu yang rapat. Waktu sama2 masih bersekolah dulu, rajin dia mengulang ke rumah ku. Faizal senang bermalam di rumahku. Bersama seorang laki sepupu lelaki, Solehin, berpekik sorak kami menonton perlawanan gusti. Selalunya, aku di tengah, Faizal di kanan, E'in di kiri. Faizal jugak yang kuangkut ke Penang dulu (ketika study di USM) menemaniku berjalan kesana-sini. Dan, Faizal dengan sabarnya menuruti segala kehendakku. Faizal selalu tersenyum, cuma sesekali suaranya memecah keheningan. Malangnya dia, dapat sepupu yang suka membuli sepertiku. Ja....soooo sorrryyyy Ja...membulimu satu kenikmatan hahahaha...

Selamat Pengantin Baru buat Faizal. Semoga kekal bahagia ke anak cucu. Entah bilalah boleh bertemunya lagi. Entah2 berjumpa sekali lagi, anak kamu dah pandai bertatih...Yang pasti pasti comel dan tampan macam Faizal yang mirip sekali dengan pelakon Indonesia, Irwansyah...beruntung Salwati...:)

No comments: