Friday, December 5, 2008

21 Jump Street

U all penah tengok 21 Jump Street? Ala...siri kepolisan (ada ke perkataan ni?) masa kita kecik2 dulu...sezaman dengan Doggie Howser, Growing Pains, Ferris Bueller semua tu ( pun tak penah dengar??? hahaha nampak sangat aku ni hantu tv ek..). Ok, ok one more clue...yang heronya si handsome macho Johnny Depp berlakon sebagai officer Tom Hanson, ada hero Vietnam Dustin Nguyen yang brilliant (entah sebab aku terencat akal ke apa...dulu aku suka mamat ni hahaha...jangan gelak...korang pun for sure penah terbabas cam aku).

Sekarang siri tu ada balik di TV8, Sabtu, 11.45 malam; thanks 8tv, faham kehendak viewer 'retua' cam aku ni...(wah, masih tak nak ngaku tua...hey, aku belum tua lagi key...). Sempat le tengok dalam 3 episod. Yang tak berubah;

* Johnny Depp masih hensem gila babas.
* Real cops sampai untuk memberi bantuan di penghujung cerita (bukan berlaku di filem hindi saja ek...omputeh pun ada gak)
* Remaja tak kira zaman tetap gila berfesyen..fuh! Teruja lagi terkedu menengok remaja zaman ni dok kulu-kilir dengan jaket gedoboh macam2 kaler, rambut penuh gel dan terjuntai di dahi. Dulu2 aku panggil hair stail cam ni, gaya Tommy Page (menyengat ngan lagu A Shoulder To Cry On).
* PI (private investigator) pekerjaan yang cooolllll..nak2nya muka ko baby face dan undercover di high school. The best scene ever ialah masa ko tunjukkan kad kuasa ko tu dan tengok muka kagum dan mata terbelalak student yang termasuk perangkap ko.
*Runut bunyi dia yang catchy ni sampai sekarang berjaya membuat aku terhangguk2 dan feel like to dance.
* Sampai sekarang aku dok fikir student sana banyak main dari belajar. Masa sekolah2 dulu aku jeles sebab dorang tak perlu pikul beg berat2, kepit buku je masuk kelas...
*Lain2 - nanti aku cari lagi (baru 3 episod beb hehehe)

Yang dah berubah plak:
* Apasal lak plot citer ni simple sangat...tak banyak isu dan kurang dialog membina (mungkin aku dah kurang fokus kepada kehenseman heronya...dulu2 tu apa saja dialog yang keluar dari mulut Hanson ni bisa mengundang teruja...:) )
* Mak aih, seluar sampai ke pusat? Apa tu?
* Yang perempuannya rambut ala2 heroin Grease...tak kembang tak sah, udah rupa Alex Madagascar plak ek...hehehe
* Cepat sangat si Hanson and the gang reveal status dorang..cam show off pun ada...
* Lain2...nanti aku cari lagi.

Kalu korang tak pecaya, mai join aku nengok Jump Street ni...selain ternganga nengok Johnny Deep yang hensem tu, sure korang rasa nak jump ke lubuk mak anjin je (lubuk ni ada kat sungai Perak, Kuala Kangsar)...

Selamat Menonton

4 comments:

INTAN said...

dolo2 aku follow citer ni...hehe

ennieva fauzi said...

hahaha..aku tau, ko suka boss dia yang negro tu hehehe

INTAN said...

cehhhh...ko mmg...yg buruk kasi aku..hahah

ennieva fauzi said...

tak buruk tan..macho hehehe