Tuesday, December 30, 2008

Azam tahun baru

Aku dan Suraya (dress hitam) di KL Sentral. Lama tak jumpa ko Su...rindu le kat ko..
Pejam celik, pejam celik dah nak masuk tahun baru ek..rasanya macam baru semalam dok menonton dentum-dentam bunga api dan riuh-rendah orang mengira countdown (walaupun hakikatnya di tv saja...boleh gitu...).

Bagi muslim, semalam adalah tahun baru kita..Maal Hijrah. Masa dan ketikanya melakukan perubahan, daripada baik ke lebih baik, serba kekurangan kepada kurangkan kekurangan (berapa banyak kurang daaa...). Aku pasti ramai yang dah menanam azam; nak pindah rumah baru, beli kereta lebih besar atau canggih atau sporty, mendirikan rumah tangga, melancong ke destinasi eksotik, menabung dan seribu satu macam lagi.

Bagi aku ketetapan dah dibuat lama cuma perlaksanaannya saja mengikut peredaran masa. Aku mengaku tahun 2008 kisah hidupku bercampur baur. Ada suka, ada duka...rasanya semua orang pun begitu juga. Selagi bernama manusia dan bernafas di muka bumi, selagi itu dugaan mengejar dan kegembiraan mengintai. Terpulang kepada empunya badan mengatur dan merencana hidup.

Ditanya tentang azam, rasanya jawapanku sama macam tiga tahun lepas. Nak kurangkan isi dan lemak di badan...hahaha boleh ke...maklum aku ni hantu coklat, aiskrim, kek dan makanan yang sewaktu dengannya...this is extremely irresistable la...mau jadi gila seminggu tak pekena coklat...kengkawan kalu ada petua tu perturunkan lah... nak gak melaram sakan cam korang, nak gak tukar kepada size s macam korang hehehehe

Lain2 aku tak dak hal..lepas aku buat ketetapan...Insya Allah, aku semakin pasrah dengan dugaan mendatang. Mujur hati ini sekeras tembok batu dan tak belot kepada tuannya. Sekali aku melangkah, aku takkan mengundur semula. Sekali keputusan dibuat, aku takkan menarik balik. Moga adalah yang terbaik buatku 2009...bak kata Linda Onn dalam Kosmo mengharapkan sinar 2009 (hahaha lawak la perempuan tu...)

1 comment:

rynas said...

Ben moga azm thn 2009 tercapai yer..dan lebih tabah mengharungi dugaan mendatang. amin