Friday, September 19, 2008

Warna dan wanita

UNGU Wanita yang suka warna ungu adalah: Seorang murah hati, Merdeka hatinya dan tidak mahu diperintah. Penuh inisiatif, Pandai tetapi tidak emosi, Dingin dan kehendaknya meluap-luap, Jarang berjaya.

HITAM Wanita yang suka warna hitam adalah: Seorang yang suka bermurung, Prihatin, Kuat menghadapi petaka apa sahaja, Tidak mudah terpengaruh, Setia pada suami, Hatinya baik dan cepat tersinggung.

BIRU MUDA Wanita yang suka warna biru muda adalah: Seorang yang suka merendahkan diri, Suka mengalah, Suka berkorban peranan, Cerdas, Pandai dan berotak berlian.

KELABU Wanita yang suka warna kelabu adalah: Seorang yang suka sekali mengelamun, Romantis, Sabar, Tenang tetapi hatinya suka mengembara, Suka mengada-ngada dan gossip.

MERAH Wanita yang suka warna merah adalah: Seorang yang berwatak berani, Emosional dan tegas, Tamak serta serakah, Tahan melarat dan suka hidup bersenang-senang.

BIRU Wanita yang suka warna biru adalah: Seorang yang setia paa suami, Senang pegang wang, Kuat kemahuan, Berterus terang dan jujur, Cepat memberi maaf dan tegas.

KUNING Wanita yang suka warna kuning adalah: Seorang yang amat menyukai ilmu, Gemar membaca, Tekun dan cerdas, Tabah menghadapi cabaran.

PUTIH Wanita yang suka warna putih adalah: Seorang yang mempunyai perangai yang suci bersih, Fikirannya tidak banyak prasangka, Berkata benar, jujur dan rendah hati, Ramah dan bersopan-santun, Kuat menerima ilmu, Damai dan berubah alam fikirannya, Suka menolong dan hidup dalam bertawakal.

COKLAT Wanita yang suka warna coklat adalah: Seorang yang mempunyai sifat keibuan, Suka merendah diri, Sopan dan halus budi, Hatinya sentiasa was-was kerana takut salah.

HIJAU Wanita yang suka warna hijau adalah: Seorang yang subur dan damai, Cintakan kebahagian, Tidak suka perang, Patuh pada agama, Teguh pendirian hingga kelihatan agak kolot.

1 comment:

Cik Elie said...

ko n aku..dua2 gila warna coklat, camne ni??? aku kalu g soping, jgn la melintas depan baju ke apa-apa yg warna coklat...