Thursday, September 25, 2008

Lega

Setelah berhempas pulas, akhirnya siap juga dua isu sebelum raya. Bagai nak patah pinggang aku ni dok terperuk di kerusi. Naik tegang leher asyik memandang skrin. Pendekata, mata tak kalih tempat lain dah...tak sempatpun nak cuci mata macam biasa hehehe...

Terangkat segala beban sebaik story kuhulurkan pada editor. Terima ke tidak ke, itu lain cerita. Waktu dia edit boleh panggil dan tanya...saat ini, kalau dapat berbaring dan bermalas-malasan di katil huh alangkah bestnya, alangkah nikmatnya...

Hisss..aku ni tak abeh2 berangan...

Tapi kan, masa zaman study di USM dulu, wah dah mula nak bukak cerita dah...lagi teruk bebanan kejenya (buleh tanya Puan Intan...dia satu group ngan aku masa buat Berita Kampus dulu). Sibuknya tadak ampun, semua kena buat sendiri. A-Z, daripada cari bahan berita, lay out sampailah tang menjual dan kira untung. Semua dalam masa dua hari.

Bayangkan Jumaat- selasa cari berita, selasa malam - pagi rabu siapkan lay out. Khamis 7 pagi paper sampai sedia untuk delivery (bagi yang ada transport aje ler...ni la yang aku dok kulu-kilir ngantar ngan moto Kriss aku ni) & selesai delivery, balik lab ambil paper untuk jual plak.

Dalam pukul dua petang, paper mesti habes...kalu tak laku malu wei...macam ko curi tulang je rasanya...siap sedia plak untuk post moterm...ni le masanya rasa nak sumbat je telinga dengar jeritan dan bebelan lecturer merangkap advisor..tapi mujur le tiga jejaka (Dr Adnan, Tuan Mansor & Haji Haron) tu baik2 belaka..marah dorang tu setakat hujung kuku je...marah2 sayang...

Ha tu le dianya...yang letehnya, bukan kita ngadap projek Berita Kampus tu je..ada lagi paper minor dan opsyen menanti. Tu belum ambil kira KO-K (ko-kurikulum)...macam nak mati rasanya hehehe...

Aku pun hairan, macam mana le daya tahan aku kuat sangat. Aku ingat lagi masa jadi ketua lay out penah aku tak tido dua hari (berjaga dari lapan malam sampai lapan malam esok harinya...) aku rasa ting tong sangat dah...bawak motor pun terawang2 je..nyaris tak eksiden ngan sorang mamat depan cafe harapan...adussss...

Tu yang bila landing je katil tak tunggu sampai bilangan tiga terus tido tak sedo hape...makan pun lupa...hahahaha teruk tul...

Itu le sedikit kenangan masa bergelar student dulu...payau, pahit, manis, masam semua ada..mana nak carik sekarang ni wei...kalu le boleh ulang balik, 10 kali jadi ketua lay out pun aku sanggup....aci tak tipunyer :)

4 comments:

INTAN said...

memang ye BEN....masa wat BK berat aku merundum jadi 45kg....letih giler masa tu...tambah2 aku lak budak kelana...gan camping bagai....isk....tp hepi giler ek!

ennieva fauzi said...

ha ah time....those day memang happening..walaupun, poket kosong, perut tetap berisi (gara2 makan meggi kat lab)hehehe...
Lagipun, kita kan madu...isteri2 kepada arwah Samad (posa2 ni dok ingat kat dia kan...) kata arwah,Liza; first wife-manja, Nurul si second garang sebab kuat mencubit, aku no 3 mengghairahkan hahaha..apa yang ghairah entahnya...ko si bongsu yang terencat katanya hehehe...sebab ko pun suka cubit dia kot...kenangan...kenangan

INTAN said...

betoi ek dia kata aku 'terencat'...wakkakakaka.....sabo jele...

skrg...ada close friend arwah kat skul aku..slalu sembang psl dia..dia panggil samad SARU...huhu

ennieva fauzi said...

arwah memang banyak kawan sebab orangnya baik dan happy go lucky selalu...

walaupun ko dikatanya terencat..ko tak penah di'ceraikan' macam Nurul...hahaha gara2 Nurul tak nak buatkan dia meggi hehehe...lawak tul masa tu...