Tuesday, September 23, 2008

Kerja bagai tiada hari esok

Kali ni aku benar2 mati..adus senak dada, semput napas rasanya...mana taknya kena siapkan dua issue dalam seminggu...nak cari satu issue pun payah..tunggang terbalik rasanya dunia...ni nak dua plak...esok deadline..DEADLINE...sure i'm dead hahahaha...

Apa le yang aku nak tulis kalu inputnya ciput....nak tak nak kena paksa diri gak...adusss saat ini, alangkah bahagianya kalau aku bergelar guru (sure aku kena marah ngan guru2 seMalaysia ni kan?) maklum le, tugas guru pun bukan senang sekarang ni...lebeh2 lagi bebudak sekarang bukan main le degilnya..aku rasa aku tak ada kesabaran untuk itu..takot la plak jadi cikgu yang tak disukai ek...

Tapi aku pun tak paham, dalam banyak2 karier di dunia ini aku pilih reporter..padahal aku ni pemalu orangnya...perghhh...betul tak tipu. Then, aku ni bukan senang2 nak bercakap...kalu aku rasa tak comfortable ngan seseorang tu, aku lebih suka senyap je...entah le, Tuhan Maha Kaya kan...DIA MAHA MENGETAHUI SEGALA DI LANGIT DAN DI BUMI....Moga ada hikmahnya..

2 comments:

kiranajoe said...

hmm..penat la nak wat dua isu neh, kan? macam wat bumper raya jer rasanya..i rasa nak berenti je, jadi suri rumah, tp masalahnya takde orang nak sunting i jadi suri hidup..huhuhuhuh

u jadi cikgu cik ben!!omg, tak seswai!!hehehe

ennieva fauzi said...

ala abang bun kan ada..sabo je la...suruh ler dia masuk meminang nanti...lain la i...yang menerima kezutan tak diduga dan putus harapan ni :(

beri sepuluh sebab kenapa i tak sesuai jadi cikgu cik angah....