Thursday, September 25, 2008

Bestnya makan belanja orang

Hari ni geng2 Berita Minggu bukak posa kat luar...Selero Negori kat Amcorp Mall...yang lagi bestnya, boss belanja..phuh..tu yang lagi sedap makan tu...masing2 pulun...berbaloi Kak Yatie kuwar duit..thanks Kak Yatie, lain kali belanje le lagi ek hehehe...

Dulu (wah scene terkenang di masa dulu lagi...), sorry le kengkawan, dua tiga hari ni aku asyik nak bernostalgik jer...mungkin sebab raya makin hampir kot dan aku kena keje hari 'masak' (petang sebelum raya)..nampak gayanya tahun ni tak merasa le lagi aku membakar lemang bersama sepupu2 lelakiku..tak dapat la aku memasang panjut bersama sepupu2 kecilku...dulu aku le kepala memasang panjut...bab ni le paling aku suka sekali pun...terasa sangat2 kemeriahannya...biar le orang kata aku cam bebudak (sebab siap main bunga api ngan mercun lepas tu), lantak le orang tengok gelagat aku cam tak cukup umo, janji aku bahagia...bukan main sakan terlompat sana sini sampai mak terjerit2 mintak aku pasang langsir dan bakar biskut raya...sorry mak, anakmu ini tak puas lagi menjadi budak2..kalu boleh aku nak jadi budak2 sampai bila2...

Tetapi satu habit aku, memalam raya aku suka bersidai kat tingkap rumah, berjiwang karat sengsorang kat situ...mula le macam2 pikir..kalu le ada someone speacial yang berdiri kat sebelah aku, kalu ler aku boleh mintak jadi budak kecik balik, punya lah banyak fikir...sampai pernah terlintas, kalu le aku jutawan, aku akan register diri melancong ke bulan...tup2 Dr SMS yang pegi..bertuah doktor tu...masa aku gi umah dia dulu, tak sangka plak aku dia bakal jadi angkasawan, kalu tak aku siap landing atas katil dia hehehe....

Itu ler serba sedikit ceritanya, pendekata, hari raya le aku diizinkan jadi macam2...jadi budak2, lepas bebas bergurau ngan sepupu2 lelakiku, pakar buat biskut raya dan macam2 lagi... tahun ni nampak gayanya menyambut malam raya di jalan raya ler aku...isk..isk...dengar takbir dalam kereta je la jawabnya...isk isk...

2 comments:

hafizahiszahanid said...

Landing atas katil ? wah.. takan nak landing aje kot... jeng jeng jeng... hehehehehehe

ennieva fauzi said...

ye le cik fiza...saya ni mana le ada sesaper..lain le awak ada bantal peluk hidup hehehe