Tuesday, November 18, 2008

Terkena

Sedang aku dok mengaminkan doa menaiki kenderaan, tiba2 cermin keretaku diketuk orang..."Sis, what happend to you? Are you ok?" Terjengul wajah risau Che Wan, jejaka bermata kuyu. "Aku ok lah, tak de apa2...,"belum hilang terkejut, aku menjawab. Ye lah, mau tak terkejut, ntah dari mana2, alih2 dah ada kat sebelah.

"Really, i saw ur crying," Pulak dah Che Wan ni...sampai ke situ plak. "Tak de lah..". "Aku tak percaya..."katanya lagi. Wah, dia nak sangat, aku pun mula le berdrama..syok pekena orang pepagi nih...hehehe aku bukannya baik sangat.

"Hidup ada pasang surutnya Che Wan...kita tak selalu bahagia," Kataku dengan wajah paling sayu aku boleh buat. Hambik ko. Dengan muka yang sangat perihatin dan sayu dia menelek setiap inci wajah aku...."See, patut le mata ko bengkak..,"katanya. Hahahahaha...dia tak tau mata aku bengkak ni sebab semalam menangis sakan tengok ending cerita Korea favourite aku tu yang sangat le menyentuh hati...bereya2 aku nanges..apa la cengeng..tapi memang...kalau korang nengok, aku gerenti sekotak tisu habes...

"Cakap kat aku apa masalah ko...selagi aku ada kat sini, aku tolong. Kang aku tak de sape nak tolong ko,"amboi luluh aku mendengar suaramu Che Wan...hahaha...sekali dengar cam dialog filem Korea, dua kali dengar cam drama melayu balik.

"Ko nak kemana? Ko dapat keje lain...alamak ko nak berenti,"kalut gak aku...aku tau le Che Wan tu orang bisnes...anytime dia buleh chow...

"Ye..."alahai sayunya wajah Che Wan. Matanya yang kuyu tambah layu. Sampai nampak lentik bulu matanya.

"Memang aku akan pegi...aku akan masuk opis sebentar lagi sebab aku belum report kat OC lagi..." cisss....terkena aku...hambik ko, nak kenakan orang, tup2 sendiri yang terkena.

Selepas itu, aku tak tau sama ada nak betul2 menangis atau pecut keter terus belah...dan, senyum Che Wan makin lebar...hampeh

2 comments:

hafizahiszahanid said...

ooo.... main drama ngan adik aku ye?

ennieva fauzi said...

biasa le..kami artist method hahaha...che wan, adik you...tak sangka sebab matanya kuyu hehehe...kem salam kat adik ye...:)