Saturday, November 8, 2008

Dugaanku - Ning Baizura

Jiwa ku yang suram
Malam yang panjang ini
Aku bersendirian

Merenung kehidupan
Memikir kesudahan
Pada siapakah hendak ku curah keresahanku

Aku berpaut pada sejengkal tali cuma
Itulah yang ada sementara aku
Hidup di dunia ini

Inikah dugaanku inikah kesempatan
Haruskah ku terus atau membiarkan
Ianya berlalu

Dekat di depan mata berat meluah kata
Terpendam segala apa dirasa sekian lama ini
Apakah kita nanti tiada dapat serasi
Ataukah hanya aku bermimpi untuk memiliki

Kesempatan yang datang tiada ketentuan
Mampukah ku memandang di kejauhan
Tak kesampaian
Sering terbayang-bayang tinggi lagi harapan
Entahkan ku sempat ataupun tidak
Untuk bersama mu

AKU- Kenapa la banyak sangat lirik lagu ni ye...lirik lagu suara hati, lirik lagu juga cetusan rasa. Bila bibir beku kata-kata, hayatilah baitnya pengganti diri. Kuasa pena menterjemah seribu makna, mengungkap luahan naluri terpendam. Tak perlu gurindam, tak perlu seloka, cukup sekadar berangkap lirik

5 comments:

rynas said...

Dekat di depan mata berat meluah kata
Terpendam segala apa dirasa sekian lama ini
Apakah kita nanti tiada dapat serasi
Ataukah hanya aku bermimpi untuk memiliki

BEN...LUAHKAN JERLAH APA YG TERPENDAM DI DADA. MG TERCAPAI IMPIAN DI JIWA

INTAN said...

perh....korang ni mmg pandai le berayat n bermadah...aku salute la...

wpun aku x tau apa citer.....aku setuju je gan apa kata ct

ennieva fauzi said...

belum masanya lagi Tie & Tan..wah nama korang ada ritma la...cam kit kat hehehe...

Nanti le masanya akan sampai gak...doa2kan la aku yek...

Cik Elie said...

ben...sayunya lagu tu. aku paham & akan sentiasa mendoakan agar ko akan dpt 'ia' satu hari nti...jgn berhenti berdoa...

ennieva fauzi said...

Thanks Ly...aku pun selalu doakan kebaikan untuk semua orang ek..Amin.