Tuesday, November 11, 2008

Belahan Jiwaku...

Entah kenapa aku suka benar memandang dirinya. Melihat redup matanya, bagai ada air syurga mengalir ke jiwa. Sesekali telinga ini menangkap suara garaunya, bagai dia melagukan ayat2 cinta. Seolah lenyap rindu bertahun. Seolah terubat kekeringan jiwa.

Aku suka memerhati gelagatnya. Cara sopan pertuturan, gayanya melangkah, sesekali dia mencuri jeling padaku malah acapkali gurau sendanya menarik-narik hatiku untuk sama bercanda dengannya.

Dia sederhana namun mampu menawan hati. Dia pendiam namun boleh mencarik naluri. Dan, setiap kali dia berkerut memikirkan kerja dan urusannya, aku bagaikan terheret sama. Ingin terus membantunya merungkai masalah.

Dia muncul sesekali namun berkesan di hati. Jelingannya membuatkan hatiku berbunga suka. Perhatiannya membuahkan rasa dan senyumannya bagai matahari mengembang. Menyebarkan sinar seluruh alam lalu menyuluh hati.

Apapun dilakukannya manis di mataku, indah di jiwa dan mindaku. Sesungguhnya dia berjaya bertapa di hatiku...dia satu2nya lelaki yang berjaya menerobos tembok hatiku...dia lah So Jiseop..I'm Sorry, I Love You...hahaha terkena nampak...jangan maraaa aaaa...

7 comments:

Cik Elie said...

aku tak terkena ben kerna aku tau maksud yg tersirat di sebalik ituuuu....

***lg sekali dia jeling kat ko, ko tangkap je pastu kunci rapat2 dlm loker ko tu...pastu jgn lupa panggil aku...kita pakat brain wash dia yg agak sedikit slow itu...****

ennieva fauzi said...

hehehehe..betul la...tak tipu...sungguh :)

Anonymous said...

hai ben ...oo kasi add la blog aku.... arediks92.blogspot.com hhuhuhu

kiranajoe said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ben ... rindu ko..igt nak jumpe ko la huhuhuhu


arediks92.blogspot.com

ennieva fauzi said...

aku pun rindu ko ngan kengkawan lama...macam mana le rupa ko sekarang yek..aku tengok macam makin hepi jer..Alhamdulillah...

kiranajoe said...

huhu komen aku kena delete!!!!!!huhuhuhuh