Wednesday, October 29, 2008

Blurry

Pernah tak korang rasa macam sesuatu yang tak selesai kat hati..sesuatu yang terpaksa korang tinggalkan separuh jalan, tanpa rela...

Ya, seperti yang terjadi kepada Puan Intan@Anakbabah ketika tv rosak masa tengok drama favouritenya KUSERU macam tu le yang aku alami waktu dok sedap layan blues Korean series IM SORRY, I LOVE YOU tu...tengah dok masyhuk tengok tetiba gelap...aik, aku tak bayo bil Astro ke..tak semena-mena tertera kat kaca tv this channel is not included in your subscription. Mak aih, bengkak betul ati aku...apa kesss??? Cerita dah separuh jalan, makin suspen, makin thrill, makin masyuk...lar...macam cicak tertelan kapur aku...terbedik mata aku...tak puas lagi menghayati Min Sook yang macho tu...lar itu je le ceritanya kan...hahahaha...tapi memang ye...dah le pepenat nunggu sampai kol 11.25 mlm..alih2 gini jadinya...

Aku pun apa lagi...memanjat katil menyambung baca novel Habiburahman Ketika Cinta Bertasbih....si Kang Abik ni macam ada sentuhan magik...jangan cuba2 nak mula 'menelaah' karyanya, memang tak leh letak. Aku tertarik sangat dengan tema keislaman yang diperjuangkannya. Dalam citer, ada teladan, dalam kacau-bilau, bertemu ketenangan dan dalam bait2 kata tersurat kisah hidup tepu nikmat.

Berulang-ulang kali ku menghayati salah satu daripada beribu2 kata-kata indahnya. Berkali-kali kumenyebutnya, "Cinta kalau tak berlabuh di tempatnya, menyiksakan..." Padat namun bagi yang merasa, sangat terkesan di kalbu dan menusuk ke hati...

Sekarang aku berkira2 nak memulakan Ketika Bercinta Bertasbih dua plak..apa nasib dan cerita si Khairul Azzam, pembekal tempe dan bakso di Cairo yang pulang menyambung hidup di tanah airnya, Indonesia...semoga diizinkan Allah...

5 comments:

rynas said...

apa kes ngan astro ko tuh Ben hehhehe..mesti cam nak lepuk jer TV tu kan..

ennieva fauzi said...

itu le...dah ler aku tak lepaskan siri Korea ni...ko tau le aku ni hantu drama korea kan hehehe..by the way, anak cam ner?

rynas said...

sebut pasal korea cd korea ko aku tk bg lagi...ada dlm jagaan aku. asyik lupa jer..anak aku dah ok dah..2 malam aku pasang cd al-quran hara dah tak nangis ler

INTAN said...

ko x bayo bil ke ben?...wakkakaka

ennieva fauzi said...

hey...tan, aku bayo tetiap bulan tak penah miss tau...dapat bill je terus bayo

Tie...laa...aku ingat ko dah selamat dah ber'deting' ngan si young zhi tu..:)