Saturday, May 22, 2010

Sembang2 Juara AF

Satu2nya bunga...rose among the thorns...suara sedap. Tapi entah le, kalu ramai voter pompuan, payah nak celah dia ni...


Maulana...genre dia lebih kepada Jazz...


Ramai remaja bawah umur admire dia nih..aku tengok dia cam Aril dan Adam la...lincah!


Ni dia, favourite dara dan mak dara

Macam kartun...jangan salah anggap, aku bukan kutuk dia, maksud aku dia ni menghiburkan..
sesak2 boleh masuk Raja Lawak dia ni


Sabtu. Keje petang. Story dah submit. Apa lagi yang nak dibuat ye? La ni, dok melepak je kat meja ni sambil jeling2 tv di depan, konsert akhir AF bakal berlangsung 15 minit lagi. Bukan ler ghairah sangat cuma teruja jugak nak tau siapa bakal juara.

Last week, budak2 AF tu ada mari kat opis aku ni, ditemani pengetua dorang yang berkarisma. Siapa lagi kalau bukan Norman Abdul Halim. Ingat lagi masa zaman2 gila rap dulu, memang tak sah bergelar rapper kalu tak gilakan KRU. Norman masa tu muda remaja lagi. Comel je. Sekarang? Hemmm...tetap ada aura glam dia tu, cuma dah berusia la sikit nampaknya. Apabila Norman dan studentnya mendekati meja kami, aku dok jeling2 gak.

"Kak, saya tak minat budak2 AF tapi minat pengetuanya.." kataku kepada kak Hazirah di depan.
"Hahahaha.." Kak Hazirah gelak besar sambil menyambung mengetuk story.

Masa diperkenalkan dengan budak2 tu, bos ku Kak Nurul senyum malu2. Muka akak sampai memerah. Bila grup tu menjauh sikit, aku menyendeng2 di tepi mejanya.

"Minat sape kak?" tanyaku.
"Akak suka Shahir dik,"katanya dengan senyum malu2.
"Kak, tidak ke muka dia macam Basir (Meja Pendidikan)?"
"Ha ah, Basir tu encem sebenarnya.." Akak membuat pengakuan macam dalam sessi TERJAH bersama Nas Ahmad, abang rambut kerinting.
"Entah la kak, ye kot. Tapi kak, saya tak berapa dengan wajah2 ala Arab gitu, saya sepet sukalah. Muka Korea sukalah..."hehehe ampunkan aku Basir, lain orang lain seleranya. Ko sebenornya kategori good looking gak lah, tapi dah selera aku jatuh di benua lain, nak wat cam ner?

Amboi jauhnya melencong. Dalam dok main teka2 siapa bakal juara AF, terkeluar pulak cerita pengetuanya sebelum tersasul sampai ke Basir Zaharom pulak..Hah, siapa menang ye. Kata kak Raja Timah (B-POP) Syahir berpeluang cerah juara. Orang la ni cari wajah2 suci gitu lebih2 lagi women voter.

Betul la tu kot, rasanya ye dah...maklum budak dari Perak tu pun tak banyak kerenahnya. Muka innocent dia tu pun memang favourite makcik2, sure ramai nak buat menantu ni...hahaha korang plak cam ner? Agak2nya sape ye? Sama2 lah kita tunggu.

2 comments:

rynas said...

sib baik mlm tadi sempat tgk Ben..yerlah betollah tu Shahir menang..cam Mawi jg..org yg diafundi masuk itulah jd juara..juara terancang nie ahaks...

ennieva fauzi said...

biasalah dalam dok bagi hiburan kat publik, kena fikir marketing strategy..sambil berhibur sambil buat duit...this is the reality la...kalu tak takkan sampainya sampai musim lapan tu...