Tuesday, May 18, 2010

Cuti vs Kerja

Menuggu hujung bulan ini, semangat datang meluap-luap. Tidak sabar untuk bercuti, teruja untuk ke destinasi yang selama ini menjadi impian. Tak sangka setelah bertahun memendam rasa, kali ini mampu menunaikan mimpi. Alhamdulillah, di tempat baru, semua serba lebih, rezeki dan hidup pun tak macam tunggul mati. Macam2 yang dirancang dan hendak dibuat sehinggakan rasa macam tak cukup je 24 jam sehari.

Hari ini ada dua tiga tugasan perlu diselesaikan tetapi sebelum tenggelam dengan kerja ingin bermanja2 dengan blog dulu. Teruja dengan Siti Zarinah yang meng'update' blognya hampir setiap hari, begitu juga Kak Shidah. Aton pun dah aktif semula, bagus la Ton..mungkin demam Facebook dah reda ye Ton?

Berbalik kisah bercuti. Mmm...macam2 hendak disediakan. Maklum bukan selalu dapat berjalan jauh macam ni, ditaja diri sendiri pulak tu. Selalunya berpeluang ada assignment luar negara. Tapi faham2 lah, kalau pergi kerana kerja memanglah kaki tangan macam terikat je. Kena fikirkan skop kerja dulu, enjoy-menjoy dah jatuh nombor dua. Biasanya, aku akan bagi komitmen 100 persen sampai pernah suatu ketika, gambar tuan punya diri ada la tk sampai sepuluh keping, gambar lain; view, building hatta pili air, railway station, kereta segala dekat 300 keping...aduh tepuk dahi aku.

La ni, nak sambung kerja. Nak settlekan Pertandingan Rumah Idaman yang dah nak klimaksnya (aiyakkk...manyak susah mau atur temu janji sama clients maa...masing2 ada komitmen), articles for this week hutang dua tiga, fix photo shooting, tolong boss handle corporate shirt, gits and etc etc, layan phone calls yang non stop dari tadi, thinks for the potential rencana aiyak, aiyak, 18 kali...langsung membunuh seketika angan2ku tentang Jang Geun Suk...sabar je la :P

10 comments:

Anonymous said...

Ben... besttt aaaaaa ko nk g dah yer
jom aku pun dh nk g hehehhe

Aku pun ni kepala menerawang dah dlm perut kapal hahaha
over gitu kannnn.... maklum la jrg g cuti2 ni jakun tu ttp ada...

Aku pun byk nk prepare... org biasa travel x heran dh ni... smua nk siapkan heheh

yeahhhaaa nti kiter kongsikonggg citer pas cuti yer ben...

aku doa ko slamat pg n balik
n hrp happy di rantau org tau!

syg ben...

rynas said...

Ben aku pun teruja jg Ben wpun ko yg pegi. selamat pegi dan kembali ben..walupun jumpa jejaka paling hansome kat sana...atau pelakon Korea pujaan ko..jgn lupa kembali ke bumi Malaysia tmpat tumpah darah ko hehheheh

ennieva fauzi said...

Tun...aku teruja dengar ko nak gi tempat tu...jangan lupa doakan aku sekali yek...

Dan, aku pun harap ko selamat gi dan balik ye. Aku paham sangat ko ni teratur orangnya..nak gi mana2 semua lengkap. Bagus Tun, tak macam aku yang main aci capai jer...teruk kan aku ni Tun???

Key, Tun semoga ko tenang dan kembali dengan azam baru ye..chayok, chayok tun...

ennieva fauzi said...

Tie, kalu jumpa aku pegang tak lepas dah hehehe...jadi nenek Mariam la aku :)

Hehehe, nanti kita plan cuti sesama la...yang buleh bawak anak2 ko..Disneyland ke apa ke...sementara aku dah ada lubang nih..jangan risau nanti aku jaga anak2 ko..silap2 aku ngalahkan bebudak hehehe

Anonymous said...

ye yer yer ben... staple, gunting, slotip ada aku bwk nnti hahahha

tabiat x hape2 buat berat beg...

ben kasi racun siti suh g gak cuti2
abis2 kiter g jakarta dulu pun okey

:p

ennieva fauzi said...

buleh racun tapi tak nak ah Jakarta Tun, tak best la...kotor tempat tu. Serik dah gi...dekat Ancol theme park tu penuh ludah orang sana-sini ayooo....tak tahan ma..

Anonymous said...

hehehe ..so mana best agknye ...

:p

ennieva fauzi said...

Disneyland Hong Kong la leh jumpa Mickey dan Bunny :)

Rashidah Ibrahim said...

Selamat bercuti ben, dan syabas kerana dapat pergi atas tajaan sendiri....itu pun namanya rezeki..

ennieva fauzi said...

Itu yang buat saya bangga kak...hasil titik peluh...cam ner rasanya kebanggaan ini ek..selama ni dok disponsor je...