Wednesday, May 26, 2010

Haiya, beli kamera ka?

Lain dirancang, lain yang jadi. Lain dicari, lain pula yang dibeli. Rasanya bukan aku saja yang terkena macam ni kot, you all pun mesti ada pengalaman yang sama.

Kununnya, semalam mahu menukar mata wang di Midvalley, tup2 terbeli pula kamera digital yang memang tidak ada langsung dalam perancangan. Ewah, ewah macam 'berwang' sangat. Paling kelakar, Kak Hazirah pun teruja sama. Dia sambar kaler hitam, aku angkut balik kaler merah. Sungguh la kuat kuasa memujuk si amoi penjual kamera itu. Daripada satu ke satu spesifikasi ditunjukkan. Sampaikan kami yang pada mulanya hendak beli yang tertulis dalam belanjawan pun mengangguk2 kencang tatkala dia bertanya, "So, jadi ambil ka?" Haiya, ini kepala banyak jahat la. Kepala otak terlebih geliga, mahu kasi tuan dia muflis la huhuhu...

Hai, dengan kamera baru ni dapatlah aku ambil gambar dekat 600 keping nanti. 12 Megapix, mak oi size billboard tu. Harus le serba mak nenek gambar dirakamkan nanti. Tak cukup pose sendiri, habis segala macam driver bas, keretapi, pili bomba, ranting mati, batu sungai aku rakamkan nanti.

Itulah dia Bennie, sebelum keluar shopping merancang dulu. Duit dalam dompet biar cukup2, jangan terlebih. Huh, dia memang pantang tengok dompet penuh, habis semua nak disambar. Itupun kira nasib baik aku tak bagi Korean Won dengan Vietnam Dong pada amoi tu. Nyaris2 jugalah nak kasi.

"Kasi ini boleh ka?" kataku sambil mengunjuk wang asing itu.
"Boleh, boleh, boleh tukar..itu money changer dekat saja ma..." Wah, bergeliga sungguh otak amoi ni. Yang tak bijaknya aku...terbang duit dekat 5 rat...huhuhuhu (nanges tak berlagu).

3 comments:

rynas said...

haiya Ben..sudah faham sangat la lu punya perangai..takper..takper lepas ni leh amik gambo banyak2 wooo
teringat lg ayat2 ko, " tak mau beli camera baru, sony aku tu elok lagi"

last2 terbeli jugak..hehhe berguna tak per (ayat menyedapkan hati)

ennieva fauzi said...

aiyaaa...cik siti, pompuan banyak muda...hehehe tak tau apa pasai arrr, wa punya napsu manyak musat jugak hahaha...

Sony manyak sayang tapi mau buat macam mana maaa...wa melayu mudah lupa :) tak pe,nanti kita bergambar ramai2 ye...meriahkan blog wa key...:)

lili norlaili said...

waa..olen kaya mcm lu a' sgt manyak uwang...gua olen miskin...mau beli apa pun, kira itu uwang dulu...hehehehe...slmt bercuti...