Friday, March 20, 2009

Gaji naik dan melancong

Ceritanya minggu lepas namun kerana keseronokannya masih terasa, nak gak berkisah kepada semua. 17hb Mac tempoh hari, genap setahun aku di NST atau Berita Harian khususnya. Tepat tarikh itu juga aku menerima surat dari bos, en Rasid (amboi en Rasid dua tiga hari ni galak sungguh mengusik Angah, si pengantin baru ye...sampaikan aku yang tak de kena-mengena dalam ini cerita pun terlibat sama...hisss...bengkek tul).

Suspen juga walaupun dapat dijangka...jeng..jeng...jeng...rupa2nya kenaikan gaji almost RM600. Wah...syukur...memang saat dinanti2kan...walaupun, cukup bulan tangga gaji mula berubah, aku dah berangan2 nak melancong (bukan melencong yek)...aku ni memang langkah panjang, pantang ada kesempatan, ada je perancangan untuk menengok negara orang. Kak Lina dan Kak Sal ada merancang hendak ke Bandung..mmmm menarik jugak, tapi ke Indonesia tunggu dulu lah...

Aku dok berkira2 nak ke Bangkok tapi negara itu tengah bergolak. Dalam satu assignment dekor bersama Razak Ahmad (dia ni penggubah bunga popular, pernah menggubah bunga untuk Brad Pitt, Angelina Jolie, Cameron Diaz dan beberapa artis Hollywood lagi), katanya Greece cantik especially bahagian pulau yang penuh cleef dan seni bina rumah berbata putih. Prague juga cantik...ye memang aku maklum kerana aku memang sudah ke situ. Greece? Alamak...hahaha..boleh tu boleh tapi kena ikat perut la kot. Tapi entah kenapa hati aku tidak terpanggil ke situ sebaliknya mengidam ke Korea. Dan, dalam perancangan dan sedang mengumpul ongkosnya...

Tengok le...ada rezeki, ada la tu...kalu la kita ni jutawan...mau keliling dunia kan? Apakan daya, kita bukan dilahirkan dalam dulang emas dan sudu perak...sabo je la...

6 comments:

MummySuri said...

bestnyerrrrrrrrrrrrr bennnnnnnnn..... nak jugakkkkkkkkk!!!!!

hotmia2008@yahoo.com said...

benzzz congratulationssss!!! aku gumbira sekali..alhamdullillah..berkat kesabaran ko tu dah bertahun menunggu naik bnyk camtu

chik na said...

tahniah....ben..inilah buah kesabaran...nanti kita pi jalan jalan cari makannnnn

ennieva fauzi said...

Alhamdulillah...alhamdulillah...cik Suri pun ok gak pe..tak dapat rezeki duit, dapat rezeki anak...kan ke lagi best dan bermakna tu...

>>>Hot Mia...thanks...sedap nama ek...siapa ni ek...

>>>Kak Nurul leh je...no prob..

INTAN said...

wahhhh....rejeki...gaji naik sampai 600....best gilak...aku tiap2 taun naik 90 hengget je...wakkakaka

ennieva fauzi said...

janji naik Tan daripada tak bergerak langsung...kira tuah la tu...