Saturday, January 10, 2009

TAG INTAN

1. Rain Bi
2. Danny Henney

3. So Ji Sub


4. Jason Behr



5. Johnny Depp




6. Justin Timberlake


7. Stephen Gately

8. Brad Pitt

9. Yutaka Takenouche

10. Takuya Kimura

11. Nico Saputra

12. Heath Ledger

13. Collin Ferrel

14. Chad Micheal Murray

15. Josh Hartnett
Sekadar memenuhi permintaan Puan Intan. Buntu juga membuat pilihan tapi lama-kelamaan seronok pulak. Kelakar pun ada maklum le nak mencari yang satu pun sikit punya susah, di dunia maya ini apa saja boleh dilakukan.
Cari punya cari, ini le dia 15 jejakanya. Sama hangat, sama hot sampai kelabu mata. Seteleh ditelek, ditenung dan disemak dalam makrifat, ternyata semuanya ada persamaan...di mana? hahaha..yang tu kena la cari sendiri. Matanya kah? Attitudenya kah? Popularitynya kah?
Sambil2 tu, kita bukak cerita lain ek. Hari ni assignment ku yang paling kelakar. Cover satu pc di tempat jin bertendang. Dah le tak tau tempat, assignment masuk last minute. Setelah berhempas pulas mencari follow up, tak dapat gak...boss panggil suruh attend pc berkenaan tambang baru bas sekolah (biarlah kita sentuh ala2 aje la yek)
Yang bestnya, pc tu dilangsungkan dalam dua sesi. Pertama, dijalankan dalam bahasa ibunda mereka dan kemudian, baru le aku dan reporter NST berpeluang tahu jalan cerita. Mood menang dah hancus sebab kembung perut 'makan langsat'. Entah kenapa, aku buat keputusan ambik cab pulak hari tu. Hai, masak le aku ditipunya...nasib aku ada sedikit clue...tak le teruk aku dikelentong. Lagi sekali aku dok bercakap dalam diri...apasal la aku tak memandu saja ke sana.
Aku berjanji dengan salah seorang urusetianya menunggu di stesyen minyak. Tiba2 ada sorang apek tua menegurku.."Dari paper ka? ikut, ikut saya". Mak ai, dia naik kapcai je...aku pandang apek tu atas ke bawah. Menyedari aku yang nampak bengong aka pening2 lalat, apek menyambung tanya "mana kereta?", " tak bawak kereta..."sepatah jawabku. "mana tempat?" aku sambung tanya. "sana depan..." . "oh, saya boleh jalan saja...", "mana boleh jalan, manyak jauh," kata si apek sambil memuncungkan mulut.. "lai..lai...naik motor sama saya..."
Biar betul apek ni...helmet dia ada satu dan memandangkan motornya yang penuh selut tu..mak..rasa nak masuk kepala dalam lori tangki hehehe..."lai..lai..."ajaknya lagi. Tak putus asa betul dia. Gigihnya mengajak awek menunggang bersamanya.
Maka, akhirnya aku terpaksa mencemar duli. Mak malu nook..tapi nak menyorok muka di belakang apek tu, tak sanggup rasanya. Serupa benamkan kepala dalam lorong arang batu...sepanjang jalan, aku rasa (ke aku perasan je..) orang dok menengok aku. Apa le awek melayu ni buat naik motor ngan apek expired ni...
Sampai di sidang media, lagi satu kejutan. Terpinga2 aku mendengar si pengerusi berceloteh dalam bahasa ibunda. Ada le plak sorang mamat NST dok lepak rock..."dia cakap apa?" tanyaku. "i dont know, cant understand," jawab sepatah.."is that your mother's tounge?" tanyaku musykil. "I speak english," jawabnya. Mak ai..eksyennya dia..." Tanpa diminta dia memberitahu dia pun lambat sebab tersesat. "I took a cab," ujarku dan menyambung cerita peristiwa membonceng motor si apek.
"Great..so romanticccc" ejeknya. Aku rasa nak je cepuk kepala dia. Tentang pc tu tak payah le kucerita...macam2 agenda keluar. Bak kata mamat NST tu..dia dah kumpul 8 tahun...hahaha pandai gak dia buat kelakar ye...
Tiba masa pulang, lagi satu insiden menggelikan perut. Ada sorang apek ni (dia sengau sket, aku tak paham apa dia cakap tapi aku buat2 paham je la) baik budi sungguh ingin menumpangkan aku ke LRT...jenuh ku cari keretanya..jauhnya parking. Mak ai, bas sekolah zaman 70 an ke...hahaha...rasa nak ketawa tapi kesian plak tengok kesungguhan apek tu. Bagi menutup malu dan membeli jiwanya maka aku pun mengeluarkan kata2 "bestnya...dah lama tak naik bas sekolah..teringat dulu2" tapi muka apek tu kering je..tak paham konsep la tu...
Baru dia nak start bas, mujur ada antara ahli setia menawarkan diri menghantar ke Bangsar. Dan mujur juga dia naik teksi dan bukan bas...hahahaha kelakau..kelakau...sianpun ada kat aku. Korang tak kesian ke huhuhu













































































































































No comments: