Thursday, December 16, 2010

Cuti oh Cuti

"25hb shut down." kata abang Naim. "Berita Minggu takde..boleh le nak ambik cuti," tokoknya.
 Aku capai kalender, jeling Roha. Senyum sampai telinga. Wah ada can cuti.
Roha bagai faham. Kami main isyarat mata. " Ben, kita sambung sampai Khamis, Jumaat masuk keje.." Idea bagus.

Tetiba Syed di depan mengeluh. "Cuti saya dah habes," katanya. " Laaa...." aku pandang simpati.
"Masa apply dulu, off pun dia orang kira sekali..."jelasnya walau haram sorang tak tanya.
"Lain kali ko jangan buat macam tu...ko patut...bla bla bla, "abang Naim beri tunjuk ajar.

Zahrin yang baru sampai mengendeng sebelah aku. " Ko tak payah dengar...ko tak de cuti, buat sakit ati je nanti," abang Naim menyakat. Zahrin dah mencebik.

Aku pandang Zahrin..."La ciannya, takde cuti Zahrin?" Aku unjuk kalendar di depan mukanya. Aku terangkan pasal shut down, pasal main paper...pasal tarikh bila ambik cuti...bla bla...

"Banyak ke lagi cutinya? " Tanya dia. " Heisss..banyak jugalah..ada la berbelas.." Zahrin buat muka seposen. Memang selalu pun dia buat muka macam budak mintak utang tu.

"Tak nak dengar, tak nak dengar..." katanya menutup telinga.
" Kalau aku buleh sedekah cuti, aku bagi kau empat hari.." syoknya menyakat..

Wah, ditolak, campur, darab, bahagi...mau dekat seminggu. Nak pegi mana? Macam nak terjah Singapore lagi tak pun Vietnam cari kain ela..geng2 coti Ruby, Cikah, Maton, Shaz, Ieda..Yan pun buleh...apa lagi...Jom, langgah ke sana!!!! Syoknye membeli, bayar dan belah hehehe

6 comments:

MummySuri said...

seronoknye. bilakah saya boleh buat cam tu ben, agak2 bosan, trus je apply cuti g obersea. weeeeeeeee....

ennieva fauzi said...

boleh je kalu sampai masanya...Insya Allah, ada tu..

BEAR ARE said...

ate dah apply ke blum cutienyer
cer citer

ennieva fauzi said...

belom lagi mike oi..ate muke boss pun belom nampok2 laginyer..

rynas said...

ben...aku pun dah start cuti sampailah 28hb hehhe bestnya. kalau kat Bp jgn harap dapat cuti lama gini siok sangat

ennieva fauzi said...

Syukur Tie, banyak rahmatnya penghijrahan kita ini..tak lama lagi jadi orang kaya sekejap le Tie..hehehe jom cari makanan Jepun nak? Lama x melepak sekali..rindu nak makan sushi la..