Thursday, January 7, 2010

Janda Baik, Pahang

Saufiville, A Boutique Resort, Pahang. Rumah penginapan ala Bali. Wah cantiknya di atas bukit. Meski jam 1 tengah hari, masih berkabus tebal. Dalam hati berdetik...mmmmm sesuai untuk berkarya, menyiapkan novel cintan-cintun, rindu dendam. Berangan juga suatu hari nanti mampu memiliki namun mengenangkan jauhnya, ampun saya tak sanggup. Tambah sekarang ni macam2 cerita jenayah. Suami bunuh isteri, anak bunuh bapak, adik dan atuk, nenek..hisss tak payah lah...tak pe la, saya di KL ni...walau tak hundred percent selamat, at least bermasyarakat la jugak..

Kolam renang dan wakaf rehat kayu di atas bukit. Airnya macam menuju ke gunung..kolamnya macam tak berpenghujung...kagum saya dan kawan, Surianie.

Lagi gambar swimming pool...maaflah kena sengetkan tengkuk...saya tak pandai betulkan gambar ni..sesapa buleh tolong?


Dan lagi...tengok idea bunga teratai tiruan sebagai hiasan...cantik kan?


Landskap hijau bawah kolam...ada terusan yang mengalirkan air kolam keliling kawasan


Ikan kap sebesar peha budak 5 tahun...gemoknyaaa...


Cik su seronok dan leka mengambil gambar...


akhirnya saya tak tahan nak bergambo juga...muka sememeh pun sememeh la..


Unik bunga ni...bentuk loceng..


Bunga mawarnya mekar, segar dan besar kelopaknya...agaknya, cuaca romantik dan redup..maka England Rose sudi tumbuh...

6 comments:

kiranajoe said...

waahhhh, santekkk nye...bila pegi neh kak?

ennieva fauzi said...

cantek kan? Sabtu sebelum 19 disember itu ari, sebelum ke Thailand...ngah, buat le rumah cam ni...

Bintang D'hati said...

Cik ben,email le kat aku details tempat tu...nak pegi la.. ( 3 kali dah aku terjelepuk pitam tgk cantiknya tempat tu..ahhhh)

ennieva fauzi said...

cik bintang..nanti saya mailkan alamat dan phone nombornya thru mail awak..harap2 saya ingat mencari kadnya esok :) memang lawa..tenang dan syahdu..fuh, elok sangat untuk bulan madu...

rynas said...

Ben tak pauah pg Korea Ben kat sini pun ada tmpat cantekkk hhehe.ttp tak daklah plak bintang Korea pujaan hati ko tu hehhehe

ennieva fauzi said...

Tie..hisss pegi tetap pegi... memang banyak tempat cantik di dunia tetapi Korea tu soal hati hehehe...ingat ek temu janji kita next friday :)