Friday, January 15, 2010

Gym dan Jaja & Din

Apa ye yang berlaku sejak akhir-akhir ni...banyak tetapi pelikkan..dalam banyak itu tak tau apa yang nak dikisahkan..pernahkah anda semua memiliki rasa dan pengalaman ini?

Yang terbaru, berusaha keras mendapatkan semula bentuk badan ideal...51kg...sekarang ini sudah naik mencanak2. Makanya, setiap selasa, rabu dan khamis, muka aku akan menjadi pengunjung tetap gym NST...baru dua hari mula, badan dah rasa ringan...mmmm...rupa2nya ramai sungguh yang peka dengan kesihatan terutama kaum adam. Yang perempuan pun tak kurang, ligat sama mengayuh basikal statik dan berlari di treadmill...semuanya memiliki figura yang tidaklah skinny tetapi voluptious..geram nengok hehehe....

Geng segym, Kak Hazirah...katanya nak figure macam Katrina Kaif, semoga berjaya...tetapi semalam instructor Husni tak de...tup2 muncul yang berkopiah putih...alamak, malunya nak tanya itu ini...dia pun nampak macam sipu2..tak berapa nak pandang perempuan...hahaha terus teringat karektor Burhanuddin al Helmy dalam novel Noor Suraya Jaja & Din...sebijik la...tinggi, hitam manis...senyum manis hahahah..lili nanti, aku bawak ke gym NST ni..jumpa Din Celup ye...terus sessi gym bertukar sessi Mencari Jodoh..hahaha...jangan marah Ly, nampak sangat muka ko merah tu...

Harap2 berjaya la azam aku yang satu ni ye...setakat ini belum culas dan melanggar jadual lagi...Kuharapkan dapat bertahan sehingga tercapai apa yang diimpikan...Aza aza hwaiting Bennie...Kamu Boleh!

7 comments:

Bintang D'hati said...

(sambil garu2 kepala) kalo semua nk kurus...sape lak nak gemuk ngan aku?huhuhu ( teringat kenangan aku pernah pegang 1 piring yg ada sepotong kek yg sedap..pastu aku melutut ala2 nk melamar sambil hulurkan kek tu dpn kwn aku yg selalu rasa dia gemuk padahal kurus je aku tgk., aku terus ckp ''...let us be fat together..." ekekeke

rynas said...

wahh..dah pegi Gym bagus-bagus perkembangan yg sihat. teringin gak nak pi tengok budak depan ngan belakang aku pi..bkn apa nak kuarkan peluh..dah lama tak bersenam sama....tapi hehhehe nantilah ben..

ennieva fauzi said...

Cik Bintang...bukan nak kurus sangat tapi nak sihat tau...bila gi gym tu, kepala rasa ringan je...tido pun lena...come! :)

Tie...kemudahan ada, sayang tau kita tak gunakan...orang lain berebut2 jaga kesihatan..keep fit...kita ketinggalan rupanya..ala dapat setengah jam pun jd beb...lets!

Lily Haslina Nasir said...

cayalah benn..go girl go!!!

kak lily ni dah gebu balik.... alahai... ni try nak kurang kan sikit... hemm, KURANGKAN SIKIT jer ... sebab sedar diri.. akak tak mungkin kurus... setiap malam selalu rindu teh tiga layer kat mamak lah...

ennieva fauzi said...

Kak Lily...lepas excercise..leh le amik balik frappe teh tu kak...yang pentingnya healhty key..takot gak dengan macam2 penyakit la ni...hehehe..aza aza hwaiting kak...

lili norlaili said...

aduh ben, ustaz din ke? terus teruja nak nengok...hahahahaha...tapi tu, aku rasa bukan ustaz din yg boleh berzuhud tu....

jom ben, pakat besenam...aku pun naik je memanjang skrg ni, gemuk dah.

ennieva fauzi said...

Ly..pandainya ko kata dia tak berzuhud..dia zuhud dengan cara dia lah...menjaga mata. Tapi, seriously, karektor dia sama dengan ustaz Burhanuddin la...nampak dia automatik teringat Jaja & Din.