Thursday, June 11, 2009

Tag dari CT

1.Apa Perasaan Anda Sekarang?
Bercampur-baur. Lately, saya memang begini, selalu terganggu dan diganggu. Semalam, saya didedahkan dengan satu rahsia yang amat menyayukan hati tetapi atas nama amanah, terpaksa saya pendamkan. Diam menyiksakan, tapi bercakap takut melanggar janji.
Nature saya memang begini, suka pendamkan macam2 perkara. Tenang ke, gembira ke, air muka saya susah untuk ditelah. Saya akan cuba menutup perkara dengan ketawa dan lawak jenaka.

2.Saya nak makan... Saya teringin nak makan ramen, bimbibap dan kimchi. Pengaruh drama Korea agaknya. Tapi, saya sukakan menu begini sebab difahamkan ia pedas dan sedap. Semalam, saya sempat membeli mee ramen, mungkin pulang ke rumah nanti saya akan menikmatinya.

3. Saya tak suka...ditipu, dipergunakan dan disalah anggap. Sebab, motto hidup saya adalah berlaku jujur, hidup dan lakukan sesuatu perkara dengan ikhlas. Saya juga benci difitnah dan dikhianati sebab saya tahu betapa sakit dan sengsaranya menerima pandangan serong dari orang lain. Sedangkan kita tak tau apa2. Dulu, saya selalu kena macam ni. Saya tak suka membalas sebaliknya terserah kepada Tuhan menentukan.

4.Impian saya?
Saya menyimpan banyak impian tinggi. Kalau nak senarai satu-satu, seribu entry pun belum tentu habis :) But for the time being, saya berhasrat nak melawat negara Sonata (Korea). Saya suka dengan pemandangan, gaya hidup, fesyen dan masyarakatnya yang berbudi bahasa. Bercakap lembut dan menghormati orang tua. Lelakinya kacak2 (hehehe saya cuba berlaku jujur di sini...bagi sayalah..lain orang lain seleranya).
Saya juga menyimpan hasrat melawat Makkah al Mukarammah. Saya ingin berkunjung ke rumah Allah, berdoa dan bermuahasabah. Banyak saya dengar cerita-cerita mengenai keindahan dan keajaiban kota suci ini dan terpanggil untuk merasakan sendiri pengalaman itu.
Saya ingin membahagiakan keluarga khususnya orang yang banyak berjasa pada saya. Biar saya susah, asalkan mereka gembira dan mendapat kesenangan. Itu sebabnya, walau apapun kepayahan hidup, saya akan cuba bersabar dan bangun dari kegagalan. Semuanya kerana memikirkan keluarga melebihi diri sendiri.

5.Haiwan yang saya tak suka?
Saya benci haiwan berkaki banyak macam lipan. Usah kata berjumpa, tengok gambar pun saya boleh melompat lebih tinggi ..kata Sheila On Seven.

6.Saya harapkan..
Bertemu bahagia dan dirahmati sepanjang masa. Tipu kalau saya katakan, saya tidak harap untuk hidup senang lenang. Bukan maksud saya untuk jadi jutawan, bermandi intan berlian dan emas permata dari kepala hingga ke kaki. Tetapi, biarlah saya mampu dapatkan apa yang saya inginkan dan juga menyenangkan keluarga.
Banyak lagi yang saya harapkan, tapi biarlah menjadi rahsia saya sebab ada beberapa perkara yang patut kita simpan untuk diri sendirikan?

7.Jika boleh putarkan masa?
Sudah tentu saya ingin belajar bersungguh dan tunaikan harapan ayah saya untuk bergelar seorang doktor. Menyambung legasi keluarga. Dulu, saya teringin belajar hingga seberang laut namun kerana masih muda dan banyak pengaruh sekeliling, saya banyak main2. Kalaulah, saya dapat pergi semula zaman dulu, saya akan cuba menjadi seorang yang boleh dibanggakan hari ini. Tapi, saya tak sesal kerana saya rasa banyak pengalaman yang dilalui mendewasakan saya.
Sehingga kini, ada sedikit sesal kerana cuba buat tidak peduli pada seseorang. Orang itu pun dah tak ada di dunia ini lagi. Dia pergi tanpa saya sempat memohon maaf. Kalau dia masih ada, saya ingin luahkan apa yang tidak sempat saya luahkan.

8.Saya pada 10 tahun akan datang?
Masa depan belum tentu, maka saya tidak berani menganyam impian yang indah2. Namun, saya harap kehidupan saya tidak berakhir di Rumah Seri Kenangan (hahahaha).
Apa ye...mmm..saya harap dapat hidup senang bersama keluarga. Bukanlah terlalu kaya, hingga mengecurkan air liur penyamun dan perompak, tetapi cukup membuatkan duit berbaki beribu-ribu menjelang hujung bulan. Insya Allah.

9.Handphone saya adalah sebuah?
Saya dah lebih enam kali bertukar handphone. Sama ada kerana rosak, disamun ataupun mengikut kata hati. Buat masa sekarang, saya pakai dua handphone Nokia. Biasa2 je, siri 5200 dan satu lagi 3200 (kalau tak salah).
Mujur, saya bukan jenis gila gadget dan handphone sekadar menelefon, membalas sms,mms dan mengabadikan gambar kenangan. Tapi, sekarang saya minat betul dengan LG Arena (touch screen). tengah berkira2 untuk membelinya. Ye la tu...hahaha

10.Saya pernah bercinta sebanyak?
Ada la dua tiga kali. Tapi, saya jenis cepat jemu. Bukan le bermakna saya ni seorang player. Tapi memang sikap saya, cepat2 angkat kaki kalau tak ada kesesuaian. Dengan kata lain, saya tak mau pening-peningkan diri.

11.Saya suka pada...
Banyak benda di dunia. Saya suka dengan apa saja dan boleh benci dengan apa saja...hahahah peliknya. Saya suka mengembara mengelilingi dunia. Saya suka teroka budaya dan gaya hidup orang terutama yang belum pernah saya jumpa seumur hidup. Saya tak kisah mencuba makanan yang pelik2 (halal saja ye). Kalau dapat berjalan terutama ke luar negara, sehari suntuk mengukur jalan saya sanggup. Tanpa tidur dan salin baju. Berkelip mata pun saya tak mahu. Hahahaha...saya memang kuat berjalan, duduk diam, saya jadi letih.

12.Kawan-kawan
Ramai. Saya suka membuat kawan2. Saya boleh kawan dengan sesiapa saja asalkan orang itu jujur dan menghargai saya sebagai temannya.

13.Pernah dikhianati?
Dah tentu pernah.

14.Apa yang anda hendak lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda?
Saya tak suka balas dendam sebab saya tau benda ini takkan berkesudahan. Sebaliknya, saya akan padamkan terus nama orang itu dari memori saya. Saya anggap tak pernah kenal dan berurusan dengannya.
Saya boleh bertemu muka dengan orang tu. Duduk bersebelahan biarpun berjam2 tapi macam orang asing. Dashyat kan? hahaha saya pun pelik...daya tahan saya begitu kuat :)

Kawan2 yang patut menerima tag ini:
1. Linda Majidi
2. Liza Suri
3. Fiza
4. Angah Mizan
5. Roha

9 comments:

hafizahiszahanid said...

aduh.. main tag2 lak.. tak pe, sekarang gak aku jawab :D

ennieva fauzi said...

sila la jawab...hehehe...tak sabo nak membacanyer...

Anonymous said...

jika di putar waktu ingin aku memelukmu...bagai dulu...

pssss bila la mau ketemu eh :)

ennieva fauzi said...

statement mu itu membuatkan aku takut bertemu mu...seram dipeluk olehmu hehehe

INTAN said...

rajin jwp tag....bagus2...haha

ennieva fauzi said...

Tan...mak suka...for leisure..boring siot tak buat apa nih...

rynas said...

wahh bestnya baca sungguh jujur jawapan. tima kacih menjawab tag

ennieva fauzi said...

kejujuran itu penting..chewah poyosss....

kiranajoe said...

kena tag la pulak..utang boleh?hehhe