Saturday, August 13, 2011

Berbuka di mana ye?

Ehemss..lamanya tak update blog..menulis pun dah rasa macam budak bertatih dah, macam budak darjah satu diarahkan cikgu buat karangan pasal "Rumah Saya" pun ada jugak. Tapi, aku tau malah aku pasti kena asah penulisan ni, kalau tak harus la berkarat..

Mmm...apa nak cerita ye...Ramadan masuk hari ke 13. Sabtu. Kerja macam biasa tapi hari ini cuma attend event 'cap ayam' kata bahasa reporternya...assignment sumbangan bantuan hari raya anjuran salah sebuah PPR (Projek Perumahan Rakyat) di ibu kota, namun tetamunya bukan calang2 orang, isteri VVIP.

Nasib baik tidak makan langsat (sesat). Setelah beberapa lama menjadi reporter dan meninjau seluruh pelosok tempat, sedikit tidak lah tergagau2 sangat...sekarang, kalau diberitahu landmark popular sesuatu tempat, diberi klue serba sedikit, Insya Allah, pasti sampai..see, saya meleret,tanda lama sungguh saya tak berkisah ria dengan blog ni..

Petang hujan lebat, buat mata saya berat. Balai Berita lengang. Kebanyakan reporter sudah angkat kaki, story dah 'clean', apa tunggu lagi? Baik lah balik berbuka dengan keluarga.

Aku? Aku masih di sini..ewaahhh...see, hujan buat saya emo, emosi saya turun naik. Adat orang bujang, berbuka asal kenyang saja. Perut aci diisi saja. Ingat nak menapau saja tapi di mana hala tuju hari ni? Kekadang serik nak membeli di Bazar Ramadan. Rupa bukan main cantik, terpandang saja fuh menitik air liur. Harga tak usah cakap berdentum naik. Setakat nasi ayam, rata2 berharga RM4.50. Silap2 sekali berbelanja mahu berbelas ringgit. Kalau harga setanding rasa, tak mengapa lah juga. Ini separuh makan, tekak dah tak boleh terima. Selalunya bukan ada rasa tapi lebih rasa masin, masam..aduh! Kenapa macam ni ek..sepatutnya, bulan2 Mulia ni belajar la buat amal ibadat sikit, ambil pahala banyak2...kalau tak mahu turunkan harga, masak sedap2 bagi orang makan..

Bercakap berbuka di mana, kesian juga dengan Suzan. Dia kerja petang, nak ajak kengkawan berbuka masing2 dah ada janji.

Aku: Buka di mana Suz?
Dia : Sinilah. Mana lagi.
Aku: Dengan sape?
Dia: Sorang lah. Terpaksa lah aku order McD.

Siannya. Aku pun berbuka sorang juga tapi nak menunggu sampai jam tujuh kat sini, tak terdaya rasanya. Ingat nak menapau MCD jugak..sesekali jadi omputeh berbuka ni..hehehe sebenarnya, itu je yang senang...adoiii ni le dilemma orang bujang yang keje tak tentu macam aku. Orang cuti ko keje, orang keja ko cuti..apa nak buat, redha je la...

hahahaha sekian dulu..kalu aku rajin, jumpa ler lagi...suka tak baca entry sengal ni?
aku nak air ni..jus tembikai..sruttttt

dengan ni...ubi kayu rebus..nyummmmmm.....

5 comments:

rynas said...

lama tak baca blog ko ben...sesekali tulis rindu nak baca selalu...sedapnya ubi kayu rebus tuh mana nak dapat ekkk

Saidatul Aisyah said...

welcome back!!!! huhuhhu

ennieva fauzi said...

thanks saidatul aisyah..mu pembaca setia nampaknya..

ennieva fauzi said...

Tie..dekat Chawan, Bangsar ada..sedap plak tu...aku ni selagi bernama ubi, memang tak akan tolak..

ennieva fauzi said...

Tie..dekat Chawan, Bangsar ada..sedap plak tu...aku ni selagi bernama ubi, memang tak akan tolak..