Thursday, July 1, 2010

Jangan asyik mendongak langit

Aku sentiasa menghadapi dilema yang satu ini. Berkenaan orang lain yang terlebih ambil peduli tentang diri aku. Orang sekeliling yang terlampau ambil kisah fasal diri aku. Sebenarnya tak ada salah mengambil berat tapi jangan sampai mencalarkan perasaan orang lain. Meremuk rendamkan hati orang. Sepatutnya fikir satu perkara saja, "bagaimana kalau aku berada di tempatnya? Cekalkah aku seperti dia?"

Kalau setakat sekali kena, aku boleh buat2 lupa. Ignore saja. Tapi, kalau berulang kali di depan dua tiga kenalan, hati aku mula mendidih. Kecik besar, kecik besar je aku tengok dia. Tapi dah tua2 begini malas dah nak berbalah..

Aku harap dia boleh sedar perlakuannya. Aku harap dia tidak teruja sangat dengan langit tinggi tapi cuba memandang ke bawah. Ke rumput yang diinjak...kerana itulah perasaan aku yang sedang dipijak2nya...

5 comments:

rynas said...

alahai...sabor..yer ben..sabor..
(takut kalau ko marah)

ennieva fauzi said...

Lama betul aku sembunyi kuku nih...memang kena sabar banyak

jewelkasih said...

saya simpati dengan awaklah ben.

ennieva fauzi said...

beginilah nasib diriku yang malang oh Tuhan...hehehe

TitisEmbun said...

Sabar Bennie...gitulah lumrah manusia. Jadi pengajaran buat kita semua. Sepanjang perjalanan hidup kita sebenarnya, sesekali kita harus toleh ke belakang, untuk membuat penilaian....kalo x, jd camtu ler..btw, sekurang2nyer kita x yah gi ofis dgn beg gitar, kan bennie, kan , kan...ka ka ka..Ampun Lin, kalu baca komen ni ...he he he...
Selamat Berpuasa..bila balik K.Kangsar?